Logo
Potřebujete pomoc? Zavolejte.
Po - Pá: 7:00 - 16:00
  1. Úvod
  2. PNEUSERVIS - AUTOSERVIS
  3. UŽITEČNÉ INFORMACE
UŽITEČNÉ INFORMACE

Co znamenají rozměry pneumatiky

např. 195/65 R15 91H
195 - šířka pneu (uvádí se v mm)
65 - profilové číslo
R - radiální konstrukce ráfku
16 - průměr ráfku (uvádí se v palcích)
91 - nosnostní index pneumatiky – udává maximální zátěž pneumatiky
H - rychlostní index – udává maximílní rychlost

 

INDEX NOSNOSTI

Li  kgLi  kgLi  kgLikgLikg
501906529080450956901101060
511956630081462967101111090
522006730782475977301121120
532066831583487987501131150
542126932584500997751141180
5521870335855151008001151215
5622471345865301018251161250
5723072355875451028501171285
5823673365885601038751181320
5924374375895801049001191360
6025075387906001059251201400
6125776400916151069501211450
6226577412926301079751221500
63272784259365010810001231550
64280794379467010910301241600

 

RYCHLOSTNÍ INDEX

SymbolLMNPQRSTUHVWYZR
Max. rychlost [km/h]120130140150160170180190200210240270300>240

 

Jaké pneu musí být na jedné nápravě?

  • pneumatiky stejného výrobce a značky
  • pneumatiky se stejným rozměrem
  • pneumatiky se stejným rychlostním indexem
  • pneumatiky se stejným indexem nosnosti

 

Huštění a tlak v pneumatikách

Tlak je opomíjeným, ale důležitým faktorem bezpečnosti a životnosti pneumatik. Pneu musí být kontrolovány za studena, tzn. pneumatiky stály nejméně 2 hodiny nebo ujely méně než 2 km. Druhá možnost kontroly pneu je za tepla, kdy přidáte 0,3 baru k doporučenému tlaku.

Kontrola tlaku pneumatik musí být pravidelně kontrolována, minimálně jednou za měsíc. Doporučujeme provádět kontrolu každých čtrnáct dní a hlavně nezapomenout na rezervu. Nebo ověření tlaku u pneu provádějte před každou dlouhou cestou. Nezpomeňte zkontrolovat hodnotu tlaku v pneu podle naložení vozidla v případě tlaku, který neodpovídá doporučenému tlaku výrobcem.

Pokles tlaku v pneumatice může být způsoben:

  • přirozeným unikáním vzduchu stěnami pneumatiky
  • poklesem teploty okolního prostředí
  • malými perforacemi, které u pneumatik bez duše sice nevedou k okamžitému vypuštění, ale časem mohou vést k nenapravitelnému poškození pneumatiky, k němuž jízdou s nedostatečně nahuštěnou pneumatikou dochází.

 

Závady pneumatik 

  • ojeté kraje - podhuštěná pneumatika, nízký tla
  • ojetý střed - vysoký tlak, přehuštěná pneumatika
  • nepravidelně ojetá pneumatika, ojetý jeden kraj - špatně seřízená geometrie
  • "zubatá pneu", šikmo sjeté jednotlivé bloky, "poskákaná pneu" - špatné, nefunkční tlumiče
  • "probržděná pneumatika" - sjeté jedno místo - ploška - při intenzivním brždění 
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.